Payment service provider Mollie keert tijdelijk geen geld uit.

Mededeling Mollie :

Het coronavirus blijft ons dagelijks leven verstoren en brengt iedere dag nieuwe uitdagingen met zich mee. We zijn ons ervan bewust dat dit ook onze klanten raakt. We houden de situatie dan ook nauwgezet in de gaten en ondernemen actie waar nodig om de risico’s voor onszelf en onze klanten zoveel mogelijk te beperken. 

Aangezien de uitgaansgelegenheden tijdelijk gesloten zijn en evenementen geannuleerd, zien we een toename in het aantal terugbetalingen dat consumenten doet aangezien ze hun favoriete evenement of voorstelling niet kunnen bezoeken. We verwachten dat deze situatie voorlopig ook nog aanhoudt. Daarnaast hebben sommige theaters, artiesten en evenementen organisaties zelf al proactief het geld terugbetaald om zo te voorkomen dat klanten zelf een terugbetaling initiëren. 

Als financiële instelling heeft Mollie de wettelijke verplichting om een goede liquiditeit te garanderen en te zorgen dat er ten allen tijde voldoende krediet beschikbaar is in jouw Mollie account om mogelijke toekomstige terugbetalingen van jouw klanten te verwerken. Daarom zijn wij genoodzaakt maatregelen te treffen. 

Per direct gelden dan ook de volgende wijzigingen:
De uitbetalingen van alle betaalmethodes worden vanaf nu na 60 dagen overgeboekt.
Voor creditcard betalingen houden wij tijdelijk 20% vast

Onze excuses voor het ongemak. We zijn ons bewust van de impact die dergelijke maatregelen kunnen hebben op jouw bedrijf. In de aankomende periode houden we de situatie dan ook nauwgezet in de gaten en informeren je tijdig als we wijzigingen kunnen aanbrengen in deze tijdelijke maatregelen.

We verzekeren je dat de uitbetalingen waar jij recht op hebt ten alle tijden voor jou gereserveerd blijven.

Visits: 43